ירוואן עיר בירה

עזרה בתכנון טיול לירוואן? השאירו פרטים 👇

ירוואן, בירת ארמניה היפה ומסבירת הפנים, מתגמלת את מבקריה בנופים מרתקים של הרי הקווקז, נוף יפהפה ותרבות תוססת. מדריך אוצר זה לבירת ארמניה מפגיש בין 25 הדברים האהובים עלינו לעשות בירוואן, כולל המסעדות הטובות ביותר, חנויות, בתי קפה, מוזיאונים, גלריות אמנות ועוד. תקופת פריחה ארמנית, המנוקדת על ידי בניינים ניאו-קלאסיים וכיכר הרפובליקה, לעיר זו יש היסטוריה עשירה ותחושה נהדרת של היסטוריה ומורשת. מרכזו המעגלי, הדומה לשמש, הוא הדוגמה הטובה ביותר לעיר סובייטית.

לא במקרה עמודי הבירה משולבים בתכנון האדריכלי של כל בנייני העיר ירוואן. הכיכר הסמלית של כיכר הרפובליקה היא המוזיאון הלאומי של ארמניה, המוזיאון הגדול בארמניה ואחת האטרקציות הפופולריות ביותר שלה.

התרבות העשירה מוערכת מאוד ונשמרת כאן היטב

במיוחד בהשוואה למדינות אחרות בברית המועצות לשעבר, שהושפעה מכמה אימפריות, כולל האימפריה העות'מאנית, האימפריה הרוסית ואפילו האימפריה הביזנטית. לארמניה היסטוריה עשירה של חילופי תרבות עם שכנותיה בקווקז.

ירוואן חוגגת השנה 2794 שנה, מה שהופך אותה לעיר העתיקה ביותר בעולם, צעירה מרומא ומבוגרת מאתונה.

ירוואן

היא גם העתיקה ביותר במאה ה -19, ללא שום תיאוריה ספרותית רשמית שקושרה את לידת העיר עם יסוד מבצר ארבוני, אך ההיסטוריה שלה מבוססת על תאריך הקמתה, שהוא הכי הרבה מקום חשוב ממנו התפתחה ושגשגה העיר הנוכחית. המצודה ב- E rebreuni נבנתה בערך באותו זמן כמו השם הנגזר מאוחר יותר ירוואן. כעבור מאה שנה הקימו ארמנים החיים בצ'רקש, יישוב בצפון הקווקז, עיר חדשה בשם ארמאוויר.

העיר ארמאוויר נוסדה באזור זה על ידי שושלת ירוונדוני, והיסוד של העיר ארגיסטיכינילי באזור זה מוזכר באחד המסמכים ההיסטוריים החשובים ביותר של ירוואן, כרוניקה הארמנית של ארמניה.

אדמה ארמנית, המלך רצה לראות אותה כבירת ארמניה הגדולה, אך זו נדחתה וארטשאת התרחק מקצה המדינה. כדי להשיב למדינה הארמנית את עצמאותה, פנה המלך בגרטוני לירוואן כבירתו.

לכן על המבקרים להתחיל ברחוב אבוביאן, שמתחיל בכיכר הרפובליקה ומסתיים בכיכר מעגלית באמצע, שם ניצב פסלם של המלך בגרטוני ובנו המלך ארטשאט, כמו גם אנדרטאות אחרות.

עבור המתעניינים בהיסטוריה העתיקה של האזור

המוזיאון לאמנות ותרבות עתיקה בירוואן והמוזיאון הלאומי הארמני הם תחנה חשובה. במוזיאון בכיכר ירוואן יש אוסף גדול של חפצים עתיקים כמו גם מספר מבנים ומונומנטים היסטוריים. בבניין המרכזי ליד הכיכר, תוכלו למצוא פסל של המלך בגרטוני ובנו המלך ארטשאט, וכן פסלים אחרים של דמויות היסטוריות אחרות.

הבניין הפרה-נוצרי היחיד שעדיין ניצב בארמניה

הוא מקדש ירוואן, אחד המקדשים האלילים האחרים שנהרסו לאחר השתלטות ארמניה על ידי משטר טירידטס השלישי על הנצרות. זהו הבניין העתיק ביותר בעיר והיחיד שעדיין נמצא בשימוש כיום, כמו גם מוזיאון.

היום מוצגים שברי ציורי קיר המשמשים כראיה היסטורית לכנסייה. במקביל, מעבר האבן של ירוואן, המכונה לעתים קרובות "מעבר האבן" או "ירוואן", מוכיח ומראה כי מדובר באחת הערים העתיקות בעולם עם גיל ממוצע של למעלה מ -1,500 שנה.

זמנים קשים גרמו לארמנים להתגאות בזהותם ובמורשתם

והבירה שלהם היא במובנים רבים ביטוי חיצוני לכך. כאומה הראשונה שחיבקה את הנצרות, אין פלא שארמניה ידועה כארץ הכנסייה. בארמניה יש כ -4,000 מנזרים ומקדשים, ותכשיט הכתר שלה הוא קתדרלת סנט אטמיאדזין, הנמצאת דקות ספורות מירוואן ונחשבת בעיני ההיסטוריונים ל"הקתדרלה והמנזר העתיקים ביותר בעולם ".

הקתדרלה ניצבת בראש השדרה המפוארת ביותר בירוואן וכמו ספריית כתבי היד

היא מקור לגאווה עצומה לארמנים. מוזיאון ההיסטוריה הארמני הוא אחד המוזיאונים החשובים בעולם ובו האוסף הגדול ביותר של כתבי יד עתיקים בארמניה, כמו גם אוצרות רבים אחרים. למוזיאון זה חשיבות מרכזית בתיירות יורבן ומומלץ לכל מי שרוצה להבין את ההיסטוריה ואת אופייה של האוכלוסייה הארמנית.

יהיה לכם זמן לחקור את עיר הבירה ירוואן וכמובן ליהנות מהנופים המרהיבים ביותר של ארמניה

בקצב נינוח, חקור את כל המראות העיקריים של ארמניה ובקר במשפחות מקומיות כדי ללמוד על אורח החיים באזור זה של המדינה. בין המקומות בהם תגלו את העיר עצמה, שעברה מהקתדרלה הרשומה באונסק"ו לקתדרלה שלה והושלמה לבסוף בבאקו, אזרבייג'ן. וודאו שיש לכם מספיק זמן לביקור קצר במוזיאון ההיסטוריה הארמנית, בספריית כתבי היד ובמוזיאון יורבן.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירוואן מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על ארמניה!