מה יש לעשות בירוואן?

עזרה בתכנון טיול לירוואן? השאירו פרטים 👇

סוף שבוע בבירת ארמניה צובר תאוצה גם בקרב הקהל הישראלי, מה יש לעשות בירוואן?
הכירו את העיר שמשלבת היסטוריה בת אלפי שנים, קדמה מערבית, אתריי תיירות מבוקשים, אטרקציות מהנות, אוכל טוב ומלונות פופולאריים.

חופשה קצרה ומהנה: מה עושים בירוואן?

עיר הבירה של ארמניה, ירוואן, נוסדה בשנת 782 לפני הספירה ומסמלת את השילוב בין ההיסטורי והמסורתי לבין המודרני והבינלאומי, העיר הארמנית מציגה בגאווה שפע אתרי תיירות, אטרקציות וקולינריה מגוונת.
לאחר טיסה של פחות משלוש שעות הישר מישראל ונחיתה בנמל התעופה הראשי זוורטנוץ, תתקבלו בברכה ע"י המקומיים.
עם השנים התבססה כלכלת העיר המרכזית בארמניה ע"י בעלי מלאכה ומפעלי תעשייה מסוגים שונים, בעקבות צמיחת התיירות בעיר בעשור האחרון, ארמניה בכלל והעיר בפרט מתחילים לבסס את כלכלתם גם על התיירים מכל העולם.
האקלים בירוואן יחסית נוח, מלבד הטמפרטורות שעשויות לרדת אל מתחת לאפס בחודשים דצמבר-פברואר, בשאר חודשי השנה מזג האוויר נוח ועבור הישראלים החודשים מאי-ספטמבר הם חודשים החמים ביותר אך גם הם כוללים לעיתים גשם קל.

חופשה בירוואן יכולה להסתכם תוך מספר ימים בודד, במהלך החופשה תבקרו במספר אתרי תיירות שונים בעיר: כיכר הרפובליקה המרכזית בעיר (מופע מזרקות ב- 21:00 בערב), פסל אמא ארמניה, מרכז לאומנות מודרנית, שווקים בירוואן (שוק Vernisaj, שוק האוכל, שוק הזהב ועוד), בית האופרה של ארמניה, השדרה הצפונית של ירוואן (קניון ירוואן, מותגי יוקרה ובתי קפה), מתחם הקסקייד, פסל דוד בתחנת הרכבת, קתדרלת זווארטנוטס, פארק המזרקות, הר אררט, אגם סוואן ואתרי תיירות נוספים שיציגו לכם את היופי של ירוואן.
אטרקציות בירוואן יאפשרו לכם להכיר את העיר טוב יותר, כך למשל תוכלו לרחף בכדור פורח, טיול עם מדריך בירוואן (רגלי או בנסיעה), סדנת מלאכה ואטרקציות נוספות שמוצעות ע"י בתי המלון או בטיול מאורגן לירוואן עם קבוצה ומדריך.

מסעדות ירוואן יציעו לכם מנות בינלאומיות ממטבחים שונים בעולם, בנוסף המסעדות יציעו גם מנות מסורתיות ומקומיות כדוגמת מנת הדולמה, קבב ארמני, לחם ג'ינגיאלוב, חינקאלי ומנות טובות נוספות מהמבטח הארמני.
מסעדות בארמניה אינן יקרות וגם לא בעיר הבירה, ארוחה זולה במסעדה לא יקרה או מזון מהיר תעלה לכם כ – 17 ₪ וארוחה במסעדה שנחשבת יקרה תעלה לכם בממוצע 50 ₪.
טעימה ממסעדות מומלצות בירוואן: Tavern Yerevan (בסגנון ארמני), Black Angus Yerevan (בסגנון אמריקאי) ו- Limone Cascade (בסגנון איטלקי).

על אף המחירים הזולים יחסית לשאר היעדים המבוקשים בעולם, בתי מלון בירוואן מציעים אירוח ברמה גבוהה ודואגים שהתיירים ירגישו כמה שיותר בנוח.
מלונות ממומלצים בירוואן הם לא רק מלונות שזכו לדירוגים גבוהים ושבחים אלא גם כאלו הקרובים לאתרי התיירות.
טעימה מהמלונות שביקרו בהם תיירים בינלאומיים וישראלים רבים: Paris Hotel Yerevan ( 4 כוכבים), Tufenkian Historic Yerevan Hotel‬ ( 4 כוכבים) ו- My Hotel Yerevan‬ ( 3.5 כוכבים).

לסיכום על טיול בירוואן

ירוואן היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של ארמניה. האזור סביב ירוואן התיישב לראשונה בשנת 782 לפני הספירה.

ירוואן היא עיר יפה לביקור, עם אטרקציות רבות לתיירים. הפופולריים שבהם הם מסלולי ההליכה, שהם לא רק טובים לטיולים, אלא גם לרכיבה על אופניים ורכיבה על סוסים. יש הרבה דברים לעשות בירוואן, מביקור במוזיאונים ועד ביקור בחיי הלילה.

הקדמה זו מספקת היסטוריה קצרה של ירוואן, כמו גם כמה מהאטרקציות הפופולריות ביותר שלה.

ירוואן היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של ארמניה. חיים בו 1,060,000 אנשים. ירוואן ממוקמת לאורך נהר הרזדן. השם ירוואן בא מ-Erebuni, שפירושו "של אורארטו" או "של העיר אורארטו" בארמנית.

לירבאן היסטוריה עשירה עם אטרקציות רבות שאפשר לחקור. אפשר למצוא אנדרטאות, מוזיאונים, כנסיות ואתרים דתיים אחרים בכל רחבי העיר. חלק מהאטרקציות הללו פופולריות יותר מאחרות, אך ישנן כל כך הרבה עד שיהיה קשה לפרט את כולן כאן!

ירוואן היא עיר עם היסטוריה ותרבות עשירה. זהו יעד תיירותי פופולרי למי שרוצה לחקור את התרבות הארמנית. בירוואן יש אטרקציות רבות שיעסיקו אתכם במשך ימים.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירוואן מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על ארמניה!