ארמניה אוכל מקומי

עזרה בתכנון טיול לירוואן? השאירו פרטים 👇

יש כמה מועדפים פופולריים המוגשים במטבח הארמני הטעים, אך סוגים אחרים של אוכל מוצעים. שתף את המאכלים האהובים עליך שאתה מכיר ואוהב ושתף אותם בתגובות למטה.

מנות אלה משקפות היסטוריה מסוימת של ארמניה העתיקה ומראות עד כמה מיומנים הכינו הארמנים ועדיין מכינים מתכונים טעימים ואחרים הדורשים טכניקה רצינית. שורשי המטבח הארמני המסורתי הם באימפריה שכפפה בעבר בארמניה בידי הארמנים.

מאכלים אלה הושפעו מהמטבח היווני

הפרסי והים תיכוני, ומכיוון שהם צצים כל הזמן בסביבות חדשות, הארמנים יצרו מטבח חדש המבוסס על הישן ומשלב אותו עם החדש. האזור הגיאוגרפי של ארמניה ההיסטורית תרם להתפתחות והעשרת המטבח הארמני. עם גרוזיה, ארמניה ואזרבייג'ן האוכל המקומי הופך גם לפופולרי יותר בקרב תיירים.

למצוא מנות ארמניות, מנות צמחוניות וטבעוניות בארמניה זה לא קל, אבל זו חוויה טעימה. אני רוצה להזיל ריר על כל המנות הטעימות מהמסעדות המקומיות בירוואן, טביליסי, קרבאך ואזורים אחרים בארמניה.

זו רשימה של מנות ארמניות שאסור לכם לפספס

בין אם אתם גורמה ובין אם לא. כדי לברר כיצד לעשות משהו טוב לבטן במהלך טיולך בארמניה, עיין ברשימה "חייבים לנסות אוכל בארמניה". יש כל כך הרבה מנות טעימות שאפילו מטייל רעב יכול לנסות אותן תוך כמה ימים. למרות שמנות מסורתיות הן חלק גדול מהתרבות הארמנית, לעתים קרובות מתעלמים מהן ברשימת המנות שניתן לטעום.

זו אחת המאכלים הטעימים ביותר של המטבח הארמני, המוכנים עם בשר עוף וחיטה, קראו את המידע שלנו בנושא "סגנון טורף".

זו אחת המאכלים המייצגים ביותר של המטבח הארמני, שארמנים בכל רחבי העולם נהנים מהם במסעדות ובחגיגות משפחתיות בארמניה. המטבח האזורי שהכי חשוב לארמניה הוא זה של האזור שנקרא "ירוואן".

מחוז קטן בשם מוסא לר מתוארך לרצח העם הארמני בשנת 1915

כאשר ממשלת טורקיה ניסתה להרוג את כל הארמנים. ההיסטוריה שלה, היא נלחמה במלחמה נגד האימפריה העות'מאנית, פשוט תאכל חריסה. בירת מחוז קטנה בארמניה עם אוכלוסייה של כ -1.5 מיליון תושבים והיסטוריה של לחימה לעצמאות מטורקיה, אותה אוכלים תושביה בלבד. זה היה בשנת 1915, במהלך רצח העם הארמני, כשממשלת טורקיה ניסתה להרוג את כל הארמנים, הם נלחמו למען עצמאותם. מחוז קטן בשם מוסא – לר אוכל רק "חריסה".

סרט קצר סובייטי-ארמני משנת 1962

המשקף את חשיבות המטבח הארמני במדינה, "אוכל ארמני והיסטוריה של ארמניה". בעוד המטבח בהחלט משחק, לארמניה יש טוויסט משלה בארוחה הקלאסית המוכרת בארצות השכנות. המנה הפופולרית היא שילוב של בשר, דגים, ירקות, קציצות, ביצים, גבינה, לחם ויין עם נגיעה של תבלינים ועשבי תיבול.

שוק הירקות תמיד היה חלק מהמטבח הארמני ויש הרבה מנות צמחוניות מעניינות אחרות שניתן לגלות. למרות שהמטבח האזרביג'אני נושא קווי דמיון רבים למטבח הארמני, רבים מהמנות שלו שוות ביקור.

מטבח ארמני

הוא כל מה שאתה צריך כשאינך יכול לדמיין ארוחה ללא בשר וקשה לדמיין מוצרי בשר מקומיים. באופן זה, גגהרד הוא המקום הטוב ביותר לאכול גאטה ארמנית, ולכן בספרי זה בהחלט אחד המאכלים לנסות כשאתה בארמניה. אם אתם בדיאטה בארמניה, עליכם לבחון מקרוב את הקינוחים של המטבח הארמני, שאינכם יכולים לעמוד בפניהם או שאינם אוכלים. הרעיון של "תרבות ארמנית" מרמז כי העם הארמני, שרובו חי בגבולות הרפובליקה הארמנית הנוכחית, חי בתרבות הארמנית. המונח "ארמניה" חל לא רק על המדינה עצמה, אלא גם על תושביה ותרבותה.

כשתשב עם ארמנים

תופתע, מעל לכל, מכמה לחם הם אוכלים. הלביבה הדקה הזו היא – כמו לחם – ממוצא ארמני טהור וגאווה של כל העם. אכילת לחם הפכה כמעט למסורת בארמניה ואנחנו לא יכולים לדמיין את האוכל שלנו ואת הלחם שלנו בלעדיו. אכילת לחם הפכה כמעט למסורת בארמניה, אבל לא יכולנו כי לא יכולנו. אז אכלנו את זה כל הזמן, אפילו באמצע החורף, בבתים ובמסעדות שלנו.

איכשהו, הצורך בפיתוח סוג חדש של אוכל עם טעם, עקביות וטעם שונים צומצם כמעט למקומה של המדינה: בשר וירקות בגריל.

לכן

זה בדרך כלל מיזוג של אזורים רבים ודומה למטבחים אחרים. נראה שכמעט לכל מדינה יש גרסה משלה לקבב, ויש חורוב כגרסא ארמנית למנה דומה. Ke Babs ארמני (kHorovats) הם המאכל הפופולרי ביותר בארמניה, אך ניתן לנסות גם כבש, בקר, עוף או כל אחת מהמנות הללו, ונראה שזה אחד המאכלים העיקריים של המדינה, כמו במדינות רבות אחרות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירוואן מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על ארמניה!