האנדרטה לזכר רצח העם הארמני בירוואן

עזרה בתכנון טיול לירוואן? השאירו פרטים 👇

דמיינו שאתם נכנסים לתוך התגלמות פיזית של סיפור היסטורי קורע לב, שנכתב לא בדיו אלא בצלקות בל יימחקו של אומה. אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן היא מקום כזה, עדות נוקבת לחוסנו של עם ותזכורת קשה לזוועה שהם עברו. זהו מחזה מפכח, אך חיוני להפליא בכל הנוגע להבנת ההיסטוריה הארמנית.

מדריך זה ייקח אתכם למסע חגיגי אל לב האנדרטה, יחקור את הסמליות העמוקה שלה, יצלול עמוק לתוך משמעותה ההיסטורית, יפרום בזהירות את נרטיב הליבה שלה ויהיה עד להשפעתה מרחיקת הלכת על הקהילה הארמנית. תוכלו ללמוד על רצח העם הארמני בירוואן, להבין את החשיבות של אנדרטה המנציחה אותו, ולגלות את היוזמות שננקטות כדי לשמר את הזיכרון של האירוע הזה. זה עשוי להיות זמן להרהר, להתאבל ובסופו של דבר לכבד את אלה שנפלו קורבן לטבח הזה, וחשוב מכך, להכיר בחוסנה של קהילה מול מצוקה שלא תתואר. התכוננו לאמץ נקודת מבט חדשה של הנצחת היסטוריה, של טרגדיה וחוסן, דרך העדשה הארמנית.

רצח העם הארמני בירוואן

רצח העם הארמני, פרק טרגי בתולדות הסבל האנושי, הותיר חותם בל יימחה על הקהילה הארמנית בירוואן ובעולם. אירוע מחריד זה התרחש במהלך מלחמת העולם הראשונה, תחת שלטון האימפריה העות'מאנית, וגרם למותם של כמיליון וחצי ארמנים במאמץ מאורגן להשמיד את העם הארמני.

בירוואן, בירת ארמניה, השפעותיו ההרסניות של רצח העם הורגשו היטב. היא זרמה עמוקות לתוך המרקם התרבותי, החברתי והכלכלי של העיר, והשפיעה עמוקות על הקהילה הארמנית של ירוואן.

היסטוריה של רצח העם הארמני

רצח העם הארמני החל ב-24 באפריל 1915, עם מעצרם של כמה מאות אינטלקטואלים ארמנים ומנהיגי קהילה בקונסטנטינופול, כיום איסטנבול. אירועים אלה הכינו את הקרקע לרצח ההמוני שיבוא בעקבותיו, שכלל עבודות כפייה, צעדות מוות, ירי המוני ושריפות.

השפעתו של רצח העם על הקהילה הארמנית בירוואן הייתה קטסטרופלית, שכן משפחות נקרעו לגזרים ותרבותן נעקרה. זיכרון האירוע המחריד הזה, האישי והקולקטיבי, ממשיך להשתהות בזהות הארמנית.

הקמת אנדרטת רצח העם הארמני

בשנות השישים, כדי לכבד את קורבנות רצח העם הזה ולהנציח לנצח את הדף האפל ביותר הזה בהיסטוריה הארמנית, החלה בניית אנדרטת רצח העם הארמני, המכונה Tsitsernakaberd, בלבה של ירוואן. האנדרטה, רוויית סמליות ועמוסה בצער ההיסטוריה, ניצבת כמחווה רבת עוצמה להישרדות, לחוסן ולסירוב לשכוח. הוא משמש לא רק כתזכורת לזוועות שסבלו הארמנים, אלא גם כמגדלור למאבק נגד רצח עם ברחבי העולם.

חשיבותה של אנדרטה לזכר רצח העם הארמני

אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן עומדת כעדות רבת עוצמה לאחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה האנושית. היא מעבירה משמעות הרבה מעבר למבנה הפיזי שלה, ומשרתת מטרה רב-ממדית. בראש ובראשונה, הוא קיים כדי לכבד את זכרם של כ-1.5 מיליון ארמנים שנפלו קורבן לזוועה הנוראית הזו במהלך מלחמת העולם הראשונה.

על ידי הנצחת הקורבנות, האנדרטה לא רק מכירה בכאבם ובסבלם, אלא יש לה השפעה מדכאת על סכנת השלילה ההיסטורית. שימור זה מבטיח שרצח העם הארמני ישמור על נוכחות מוחשית בזיכרון הקולקטיבי שלנו, ויבסס את המציאות שלו מפני ניסיונות הכחשה או תיקון.

חינוך ומודעות

יתר על כן, האנדרטה ממלאת תפקיד קריטי בחינוך הדורות הבאים. הזיכרון המטופח באמצעות האנדרטה הוא חלק בלתי נפרד מהבנת גודל האסון שפקד את העם הארמני. הוא מאיר את התוצאות הקשות של שנאה, חוסר סובלנות וחוסר אנושיות, ומעורר הרהורים על ערך השלום, האחדות וזכויות האדם. בתוך התזכורת הקודרת לעבר שלנו, מסתתרת אזהרה חזקה לדורות הבאים לאן קיצוניות יכולה להוביל.

האנדרטה גם מגבירה את המודעות הבינלאומית לרצח העם הארמני. למרות חשיבותו ההיסטורית, ההכרה ברצח העם משתנה ברחבי העולם. האנדרטה בירוואן משמשת כמוקד, מושכת מבקרים מכל רחבי העולם, ובכך מעלה את המודעות העולמית ומטפחת דיאלוג על האירוע הטרגי הזה.

אחדות וסולידריות

לבסוף, אנדרטת רצח העם הארמני מניבה תחושה עמוקה של אחדות וסולידריות בתוך הקהילה הארמנית עצמה. ההיסטוריה המשותפת של כאב, אובדן וחוסן שזורה בכל ארמני, ללא קשר למיקום גיאוגרפי. על ידי ביסוס התגלמות גלויה של נרטיב משותף זה, האנדרטה מספקת מרחב התכנסות מקודש לארמנים ברחבי העולם, מחזקת זהות תרבותית משותפת ומטפחת קשר בלתי ניתן לשבירה של אחדות. ככל שנעמיק בפרטי האנדרטה בסעיפים הבאים, תבינו כיצד כל עיצוב וסמל מאמץ מטרות בסיסיות אלה.

סיור באנדרטת הטרגדיה הארמנית

אנדרטת הטרגדיה הארמנית, הידועה רשמית כמתחם הזיכרון לרצח העם הארמני, ממוקמת על גבעת ציצרנקברד בירוואן, ארמניה. האתר המשמעותי מנציח את זכרם של קורבנות רצח העם הארמני בשנת 1915. המתחם הוא חוויה מרגשת ביותר, הלוקחת את המבקרים למסע בעברה הטרגי של ארמניה. במרכז מתחם ההנצחה ניצבת מצבה מסיבית החודרת את השמים ושנים עשר הלוחות המוצבים סביב להבת התמיד.

הלהבה הנצחית

בלב האנדרטה, להבת נצח בוערת בבהירות במעגל של שנים עשר לוחות בזלת, המסמלים את שנים עשר המחוזות האבודים בטורקיה של ימינו. הלהבה בוערת ללא הרף כייצוג של הרוח הארמנית, חוסנה ועוצמתה הבלתי מנוצחת. החלל מעורר תחושה של שלווה ושלווה כדי לזכור ולכבד את קורבנות רצח העם. הלהבה שלא כבתה משמשת גם עדות לכך שזכרם של הקדושים יבער לנצח בבהירות בתולדות ההיסטוריה הארמנית.

המבנה החיצוני

המבנה החיצוני מורכב משני חלקים: האחד הוא קונסטרוקציה דמוית קיר והשני הוא האנדרטה המרכזית, המייצגת את החלקים המערביים והמזרחיים של ארמניה. עיצוב האנדרטה מגלם סמליות עמוקה. היא מסמלת את לידתו מחדש של העם הארמני לאחר רצח העם.

קיר השמות

קיר השמות, מרכיב מרכזי בגן הזיכרון, הוא מחווה משפיעה לכל אחד מהקורבנות הידועים של רצח העם. קיר זה מצליח להתאים אישית את האובדן העצום, ויוצר גשר המחבר בין המבקר לקורבנות ברמה אנושית עמוקה.

גן הזיכרון והמוזיאון

מקום מהורהר ושקט, גן הזיכרון מציע אווירה רגועה התורמת להתבוננות, השתקפות והבנה של הטרגדיה הארמנית. כמו כן חלק ממתחם ההנצחה נמצא מוזיאון רצח העם הארמני. המוזיאון מארח תערוכות שונות המעמיקות בהיסטוריה של רצח העם. באמצעות תמונות, מסמכים ופריטים אישיים של הקורבנות, המבקרים מקבלים תובנה על הזוועות שהעם הארמני נאלץ לעבור.

לפיכך, הסיור באנדרטת הטרגדיה הארמנית הוא יותר מסתם חקירה של אתר היסטורי, זהו מסע אל ההיסטוריה של העם הארמני, קריאה לזכור, ולקח לאנושיות לצדק תמיד מנצח מול אכזריות.

הבנת המשמעות ההיסטורית של האנדרטה

לאנדרטת רצח העם הארמני בירוואן יש משמעות היסטורית עמוקה החורגת מעבר לציון אתר הטרגדיה האנושית הבלתי נתפסת. ביקור באנדרטה מהווה הזדמנות חגיגית להתעמק בהקשר ההיסטורי שממנו צמחה.

ההקשר ההיסטורי של רצח העם הארמני

רצח העם הארמני, שהתרחש בין השנים 1915 ל-1923, הביא למותם של כ-1.5 מיליון ארמנים ונוהל על ידי האימפריה העות'מאנית במהלך הכאוס של מלחמת העולם הראשונה. האנדרטה ניצבת כעדות לתקופה אפלה זו בהיסטוריה, תזכורת בוטה לכך שאסור לאפשר לאירוע הנורא הזה לקרות שוב.

השלכות רצח העם על האוכלוסייה הארמנית

לאחר רצח העם הארמני התפזרו הניצולים הנותרים, ויצרו פזורות גדולות בארצות רבות ושונות. האובדן הדמוגרפי והתרבותי לארמניה היה חסר תקדים, ערער את יציבותה של תרבות עתיקה ושינה לנצח את מרקם אוכלוסייתה. האנדרטה בירוואן מעידה על אובדן זה, ומשמשת מקום לארמנים, מקומיים ומחוצה לו, להתחבר מחדש לשורשיהם.

חוסן ונחישות של העם הארמני

האנדרטה מסמלת גם את החוסן והנחישות של העם הארמני. למרות העבר הנורא ממנו סבלו, הם הפגינו כוח יוצא דופן בבנייה מחדש של אומתם ובשמירה על המסורות התרבותיות העשירות שלהם. האנדרטה היא אפוא התגלמות נחישותה של האומה לזכור ולרפא, ובה בעת מעבירה את חשיבות ההכרה וההבנה הבינלאומית של רצח העם.

הפזורה הארמנית והשפעתה על מאמצי ההנצחה

הפזורה הארמנית מילאה תפקיד קריטי בקידום ההכרה ברצח העם הארמני. הקהילה המפוזרת הזו היא תוצאה ישירה של האירועים הטראומטיים, שמזכירים לנו מדי יום את האובדן האנושי החמור הזה. מאמציהם סייעו בהעלאת האנדרטה מעבר לגבולות הלאומיים, שכן היא הפכה לסמל למאבקם ההיסטורי, בו ביקרו אנשים ברחבי העולם כדי לחלוק להם כבוד.

תפקידה של אנדרטת רצח העם הארמני בשימור ההיסטוריה

לבסוף, אנדרטת רצח העם הארמני מחזיקה בתפקיד מכריע של שימור ההיסטוריה. כהתגלמות הזיכרון הקולקטיבי של אומה, היא מסייעת במניעת מחיקה או עיוות של עובדות היסטוריות. שכחה פירושה שהקורבנות מתו לשווא, ואנדרטה זו מבטיחה שזכרם יכובד וייזכר, וישמש מגדלור של אמת מול הכחשה או אדישות.

סמליות האנדרטה לטבח הארמני

אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן היא תזכורת נוקבת לחיים שאבדו באחד הפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה הארמנית. מלבד היותו ציון דרך היסטורי לטבח, הוא עמוס בסמליות עשירה שנועדה לעורר הרהור והבנה של הטרגדיה ברמה עמוקה יותר.

העיצוב והסמליות של האנדרטה הראשית

האנדרטה המרכזית מורכבת ממבנה מרשים של שנים עשר עמודים נטויים, המייצגים את שנים עשר המחוזות האבודים בטורקיה של ימינו. במרכזה, סטלה ענקית המסמלת את לידתו מחדש של העם הארמני. הפער הזוויתי בין העמודים המשופעים לבין הסטלה העולה יוצר ניגוד דרמטי, מטאפורה נוקבת למאבק ולניצחון ההישרדות.

המשמעות מאחורי תנוחת הפסל והבעות פניו

במבט מקרוב, נראה שהנקודות העליונות של העמוד מגיעות לשמיים, סמליות שמרמזת מאוד על ניסיון ליצור קשר עם אלה שעזבו את מולדתם שלא מרצון. עמדתם המוטה אך הבלתי מעורערת מעלה דימוי של חוסן ונחישות אל מול מצוקה בלתי נתפסת.

אלמנטים סמליים המשולבים בארכיטקטורה

הצריח בגובה 44 מטר ואולם הזיכרון העגול משמעותיים גם הם. הפיצול בצריח מסמל את הפרידה הטרגית של העם הארמני במהלך רצח העם. במקביל, החלק המעגלי, המאכלס את להבת התמיד, מסמל אחדות, קהילה ואת הרוח המתמשכת של העם הארמני למרות עברו האפל.

השימוש בצבע ובחומרים באנדרטה

האנדרטה, העשויה בעיקר מטוף, חומר יליד ארמניה, משמשת דוגמה יפה אך קודרת לאדריכלות ניאו-קלאסית. הצבע הכהה משקף את האבל והצער, ואילו קשיות הטוף מעידה רבות על נחישותה ונחישותה של אומה לנוכח טרגדיה.

חיבור הסמליות לנרטיב רצח העם הארמני

בסך הכל, הסמליות של האנדרטה קשורה באופן מורכב לנרטיב של רצח העם הארמני, ומצליחה להעביר סיפור מורכב של צער, סיבולת וחוסן. זהו אתר הנצחה ייחודי שבו אדריכלות ונרטיב משתלבים כדי ליצור אנדרטה משכנעת לקורבנות הטבח בירוואן שגבה מחיר כה כבד על הנפש הלאומית.

מכבדים את קורבנות הטבח בירוואן

אנדרטת רצח העם הארמני ניצבת זקופה בירוואן, כזקיף שלעולם לא שוכח, לא משנה כמה זמן עבר. באבן הקרה של אנדרטה זו ובלהבת התמיד שלה, משולמת מחווה נוקבת ביותר לאלה שאבדו בטבח הנורא שהחל בשנת 1915. הוא שם כדי לכבד את הסיפורים האישיים, המיוחדים לכל אחד מהקורבנות, ולהעיד על חוסנו והישרדותו של העם הארמני.

אבל האבל הזה אינו מוגבל רק לארמניה, או אפילו לארמנים. הייצוג הבוטה של הסבל האנושי נותן קול אוניברסלי לכל מי שרוצה לזכור את אלה שנהרגו בטבח בירוואן. למרות ההקשר ההיסטורי הספציפי, האנדרטה מזמינה אנשים ברחבי העולם לקחת חלק באבל ובזיכרון קולקטיבי זה.

בלב האנדרטה נמצאת להבת התמיד, המסככת בתוכה אינספור סיפורים על חיים שאבדו. הוא מסמל לא רק את המוות, אלא את רוחם של אנשים אלה שממשיכים לחיות בזיכרון של כל מי שמכיר את סיפוריהם. כאן, המבקרים יכולים לחלוק כבוד ולהרהר בעומק האבל שיכול ללוות את הקיום האנושי.

חוסנם של הניצולים

היבט חשוב שאנדרטה זו מדגישה הוא חוסנם של הניצולים. אלה היו גברים ונשים שעברו זוועות בלתי נתפסות, ובכל זאת המשיכו הלאה עם רצון בוער להתמיד. הוא מכבד את אומץ ליבן של האמהות, שלמרות שאיבדו את בעליהן וילדיהן, שרדו, נאחזות בתקווה. הוא חולק כבוד לילדים שגדלו מוקדם מדי, נושאים בליבם את החוכמה והכאב שהוענקו להם.

הסיפורים, דרמטיים ככל שיהיו, נשאו עמם את ניצוץ הרוח האנושית, את הרצון לשרוד ולהמשיך לחיות, באמצעות צאצאים, במילים ובמעשים. מחווה מונומנטלית זו היא הכרה שקטה אך עוצמתית ברוח זו. כשעוברים באתר, הם יכולים לחוש פרץ של אמפתיה ורצון לחלוק כבוד לחוסן העצום של אלה ששרדו את הטבח הארמני.

אנדרטת רצח העם הארמני, אם כן, עומדת כמגדלור של הכרה רשמית ומחווה לקורבנות הטבח בירוואן. היא חוצה את גבולות הזמן ומזמינה את הדורות הבאים לזכור את מה שסבלו בעבר, ולהעריך ולהגן על השלום והשגשוג שנשללו מהם חייהם של חפים מפשע אלה.

שימור זיכרון רצח העם הארמני

על מנת להבין באופן מלא את ההיקף וההשפעה של הזוועות האנושיות, חיוני לשמר ולהעלות את המודעות לאירועים היסטוריים. זה נכון לא פחות לגבי רצח העם הארמני, שהביא להשמדה המונית של 1.5 מיליון ארמנים. שימור זיכרון זה עומד לא רק כמחווה לאלה שאיבדו את חייהם באופן טרגי, אלא גם משמש לחינוך הדורות הבאים על זוועות רצח העם יחד עם הכוח והנחישות שהפגינו הניצולים.

חשיבות שימור הזיכרון ההיסטורי

שימור הזיכרון חיוני למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד. חיוני לאפשר הכרה, זיכרון והבנה – כל אלה מסייעים להדגיש את חשיבותו של כבוד האדם ואת ההכרח להגן עליו.

תיעוד וארכוב עדויות ניצולים

נעשים מאמצים מתמשכים לתעד ולאחסן בארכיון נרטיבים של אנשים ששרדו את רצח העם. עדויותיהם מעניקות נופך אישי לאירועים היסטוריים, הופכות אותם למוחשיים יותר וחושפות את המציאות הקשה של רצח העם בפירוט מורכב. זה קריטי למאבק בהכחשת רצח עם ועיוותים.

הפצת מודעות באמצעות תוכניות חינוכיות

תוכניות חינוכיות ממלאות תפקיד מכריע בשימור זיכרון היסטורי זה. זה כולל תוכניות לימודים בבתי ספר המשלבות שיעורים על רצח העם הארמני, פרויקטי מחקר, הרצאות ופלטפורמות דיגיטליות לסיפור סיפורים. יוזמות אלה יוצרות פלטפורמה ללמידה ודיון רחבים סביב רצח העם.

הכרה בינלאומית ברצח העם הארמני

למרות היקפו וחומרתו העצומים של רצח העם, ההכרה הבינלאומית הייתה איטית ונותרה שנויה במחלוקת. עם זאת, ישנה התקדמות מתמדת עם מספר גדל והולך של מדינות וגופים בינלאומיים המכירים בטרגדיה זו כפי שהייתה: רצח עם. הכרה בינלאומית זו מדגישה את חשיבות ההכרה באמת ההיסטורית אל מול הכחשה.

תפקידה של אנדרטת רצח העם הארמני בשימור הזיכרון

החתיכה האחרונה בפאזל הזה היא אנדרטת רצח העם הארמני. הוא מסמל את החוסן והמאבק של הארמנים, ומציע תזכורת חזקה לעבר. עם המוזיאון, אש התמיד וגני הזיכרון שלה, היא בהחלט מעוררת הרהור עמוק על זוועות רצח העם, מהדהד את המשפט הביקורתי, 'לעולם לא עוד'.

תאריכים משמעותיים בתולדות רצח העם הארמני

רצח העם הארמני היה אירוע מחריד שהתרחש בין השנים 1915 ל -1923. טבלה זו מציגה כמה מהתאריכים ההיסטוריים המשמעותיים שסימנו פרק טרגי זה בהיסטוריה הארמנית.

תאריך תיאור האירוע
אפריל 24, 1915 תחילתו של רצח העם הארמני תאריך זה מציין את תחילתו של הטבח השיטתי של העם הארמני באימפריה העות'מאנית. מאות אינטלקטואלים ארמנים נעצרו, וסימנו את תחילתו של רצח העם.
1915-1917 גירושים והרג המוני בשנים אלה התרחשו גירושים ורציחות המוניות, שהובילו למותם של כ-1.5 מיליון ארמנים. גברים, נשים וילדים הוצאו לצעדות מוות ברחבי המדבר הסורי.
1922 ביטול האימפריה העות'מאנית נפילתה הרשמית של האימפריה העות'מאנית והיווצרות הרפובליקה של טורקיה. רצח העם הסתיים, אך ההכרה והשילומים הגיעו גם למאה ה-21.
1965 הקמת אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן האנדרטה, המכונה Tsitsernakaberd, נבנתה על גבעה באותו שם בירוואן, והביאה תקווה ומקום של צער לכל הארמנים לזכור את אלה שאבדו ברצח העם.

שאלות נפוצות

הנה כמה מהשאלות הפופולריות ביותר על אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן והתשובות המעמיקות שלהם.

  • מהו המיקום המדויק של אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן?
    אנדרטת רצח העם הארמני ממוקמת על גבעת Tsitsernakaberd בירוואן, עיר הבירה של ארמניה.
  • מדוע יש כל כך הרבה דגש על הסמליות של האנדרטה?
    השימוש הנרחב בסמליות בעיצוב האנדרטה נועד לעורר את הרגשות והחוויות הקשורים לרצח העם הארמני. לכל מאפיין של האנדרטה, מהארכיטקטורה שלה ועד הצבע והחומרים שלה, יש משמעות ספציפית הקשורה לאירועים המזוויעים של רצח העם.
  • מה מסמלת הלהבה הנצחית?
    להבת התמיד במרכז האנדרטה היא סמל לרוחו הנצחית של העם הארמני ולזכרו המתמיד ולאבל על קורבנות רצח העם.
  • למה יש קיר שמות באנדרטה?
    קיר השמות מכבד את זהותם האישית של קורבנות רצח העם הארמני, ומכיר בכך שמאחורי כל שם מסתתר סיפור אישי של סבל וחוסן.
  • האם יש יוזמות חינוכיות הקשורות לאנדרטה?
    כן, מספר תוכניות חינוכיות קשורות לאנדרטה כדי להפיץ את הידע על רצח העם הארמני ולקדם את ההכרה הבינלאומית שלו.
  • כיצד מקדמת האנדרטה אחדות בקרב הארמנים?
    אנדרטת רצח העם הארמני משמשת מוקד לארמנים ברחבי העולם להתאחד בסולידריות, לזכור את עברם הטרגי המשותף ולחזק את זהותם הלאומית.

יתרונות הביקור באנדרטת רצח העם הארמני בירוואן

אנדרטת רצח העם הארמני בירוואן היא אתר היסטורי המציע שפע של הזדמנויות העשרה חינוכיות ואישיות. להלן כמה מהיתרונות של ביקור באתר הנצחה חשוב זה:

  • ערך חינוכי: האנדרטה מספקת מידע היסטורי חיוני על רצח העם הארמני. המבקרים יכולים ללמוד על האירוע, סיבותיו, השפעותיו והתגובה הבינלאומית בפירוט רב.
  • משמעות היסטורית: האנדרטה עומדת כתזכורת לאירוע מכונן בהיסטוריה הארמנית. קיומה הוא עדות לחוסן ולאומץ הלב של העם הארמני.
  • עניין אדריכלי: עיצוב האנדרטה ומבנהה הם בעלי עניין אדריכלי משמעותי. המבנה וסביבתו מכילים אלמנטים סמליים רבים הקשורים לסיפור רצח העם.
  • חיבור תרבותי: ביקור באנדרטה מציע חיבור עמוק לתרבות ולזהות הארמנית. האנדרטה מאחדת את הארמנים לזיכרון ומחזקת את הבנת ההיסטוריה המשותפת שלהם.
  • רוח של סולידריות: ביקור באנדרטה מטפח רוח של סולידריות ואמפתיה לכל אלה שסבלו במהלך רצח העם הארמני. היא מעודדת אותנו להתייצב נגד הפרות כאלה של זכויות האדם בעתיד.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בירוואן מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על ארמניה!